Jedněmi z nejnavštěvovanějších stránek obecně jsou nejrůznější internetové vyhledávače. Jejich popularita se samozřejmě mezi jednotlivými zeměmi liší, avšak celkově je zdaleka nejpopulárnější americký Google.
V našich končinách jej však předčí náš Seznam. Ten nám slouží nejen k vyhledávání informací, také jako e-mailová schránka. Pro vyhledávání je však používán především staršími lidmi, zvláště těmi, kteří příliš neumí anglicky, a to i přes to, že Google má dnes již české rozhraní.
Proč je ale návštěvnost webových stránek tak důležitá? Protože na ně firmy umisťují své PPC reklamy. Ty je totiž vhodné vkládat právě na co nejnavštěvovanější weby, aby je vidělo co nejvíce lidí, a co nejvíce jich na ni kliklo.
I proto je na vyhledávači Seznam PPC reklama často k vidění, tedy pokud nemáme AdBlock či jiný doplněk, který zabraňuje zobrazování reklam. Otázkou však je, zda se skutečně vždy vyplatí její umístění právě zde. Přeci jen, Google je v celosvětovém měřítku populárnější. Neměly by tedy větší smysl nákupy Google virtuálního prostoru pro umístění reklam?
Zde záleží na několika faktorech. Tím hlavním je trh, který chceme zasáhnout. Pokud chceme operovat pouze na území České republiky, pak je samozřejmé, že je výhodnější použít ten vyhledávač, který je zde nejpoužívanější. Pokud však chceme prodávat i do zahraničí, pak se mnohem více vyplatí ten, který je využíván mezinárodně, i když cena zde bude vyšší.
Pak je zde samozřejmě cílová skupina. Například mladí lidé budou mnohem spíše využívat k vyhledávání i jako svou e-mailovou schránku Google, zatímco ti starší dají obvykle přednost Seznamu. Nikoliv nejméně proto, že svůj e-mail zde měli již dávno založen, a přijde jim zbytečné jej měnit.
Je tedy potřeba uvážit poměrně velké množství faktorů. Věřte však, že se to rozhodně vyplatí. Důsledkem totiž bude zvýšení vašeho zisku. A to je to, o co nám jde především.