Kdykoliv si někdo usmyslí, že si založí firmu a v této začne podnikat, aby si na sebe vydělal a třeba si tím splnil i jiné sny, může tak učinit. Sežene si nějakou adresu, na které se dá zřídit sídlo jeho firmy, tam tuto firmu zaregistruje a provozuje a s trochou štěstí dosahuje i toho, čeho měl v úmyslu dosahovat.
Taková firma potřebuje své sídlo vždycky. Bez toho vůbec nemůže existovat. Musí tu být prostě adresa, kde je takový podnik kdykoliv v případě potřeby k nalezení.
Jenže když se někdo rozhodne mít sídlo své firmy v nějaké pochybné ruině nebo na místě, o kterém nikdo nikdy neslyšel nic dobrého, obchody se zrovna nehýbou. Taková firma totiž vzbuzuje jisté obavy. A je jedno, zda jsou tyto opodstatněné nebo nikoliv.
A tak podnikatelé touží po sídlení v dokonale vypadajícím objektu na známé adrese, kde je naopak vždy zaručena dobrá reputace. Jenže spousta soukromníků takový objekt ani nenajde a nesežene, a i kdyby se něco kvalitního nabízelo, nemůže si to mnohý podnikatel dovolit. Protože je známo, jak strašné peníze dokonalé objekty stojí. To prostě jen tak nějaký podnikatel neufinancuje.
A když chce někdo dokonalé sídlo, ve kterém by se jeho podnikání dařilo, ale nemá ho a ani nikdy mít nebude? Pak si tento může zlepšit svou image aspoň využíváním virtuálního sídla. Protože toto vypadá také dokonale, také prokáže při budování dobrého jména firmy skvělou službu, ale je přitom levné a snadno dostupné.
A proč se dá sehnat virtuální sídlo firmy levně a bez problémů? Jednoduše proto, že jde o objekt patřící někomu, kdo tu umožní podnikateli jenom založení firmy a některé úřednické a podobné služby. Je to tedy firemní sídlo jenom naoko, kde podnikatel ve skutečnosti nepracuje, ale pouze se touto adresou prezentuje a je přes ni k nalezení.
A proč by si někdo nepořídil právě takové firemní sídlo? Když to prospěje za pár korun reputaci firmy a tím i jejímu podnikání.